Medlemsfordeler

LOfavør Innboforsikring

Når du melder deg inn i Forfatterforbundet får du Norges beste innboforsikring som en del av medlemskapet ditt. LOfavør Innboforsikring dekker alt du har av innbo i hjemmet ditt, koster kr 852 per år og har ingen øvre forsikringssum.

Forsikringen omfatter alle løse eiendeler i boligen, altså det som er naturlig å ta med når du flytter til ny bolig. Inventar som er fastmontert i bygningen omfattes av bygningsforsikringen, dette f.eks. være kjøkken- og baderomsinnredning, parkett, og lignende.

For fullstendig informasjon om hva forsikringen dekker og hvilke begrensninger som gjelder, henvises det til forsikringsbevis og vilkår.

Les mer om innboforsikringen her.

Fordelsprogrammet LOfavør

LOfavør er fordelsprogramet for alle som er medlem av et LO-forbund, også Forfatterforbundet. Fordelsprogrammet eies 100% av LO og forbundene og det er LOs organer som bestemmer hvilke bransjer eller produkter/tjenester som skal være med i fordelsprogrammet og det blir administrert av LOfavør AS.

Som medlem i Forfatterforbundet ligger allerede den gunstige innboforsikringen i medlemskapet ditt. Du kan i tillegg spare mange penger på å benytte deg av de andre gode avtalene som allerede er fremforhandlet i LOfavør, som for andre forsikringer, banklån, strømavtale, leiebil eller fritids- eller kulturopplevelser.

Sjekk alle de gode tilbudene på LOfavørs nettside!

Juridisk hjelp fra LO-advokatene

Som medlemsforbund i LO har vi tilgang på LOs juridiske avdeling, med bred kompetanse i spørsmål rundt rettigheter, åndsverk og opphavsrett. Bistand vurderes fra sak til sak, og gjelder saker knyttet til ditt virke som forfatter.

20% rabatt på Scrivener til medlemmer

Scrivener er et av verdens mest brukte program for skribenter, forfattere og dramatikere. Medlemmer av Forfatterforbundet får 20% rabatt ved kjøp av Scrivener.

Om du ikke er kjent med Scrivener fra før, anbefaler vi å ta en titt på denne samlingen med instruksjonsvideoer.

Du kan laste ned Scrivener for både Mac og Windows her. Husk å kontakte sekretariatet i Forfatterforbundet for å få rabattkoden før du laster ned programmet!

Faglig støtte og utvikling

Forfatterforbundet ønsker å tilby faglig oppdatering gjennom kursing og faglige samlinger, både fysiske og digitale. Medlemsmassen vår er spredt over hele landet. Derfor vil vi tilstrebe at det vi tilbyr av faglig støtte er tilgjengelig, relevant og interessant for flest mulig av medlemmene.

Se oversikt over kurs og møter her!

Sosial felleskap med andre forfattere

Å være forfatter er et ensomt yrke. Mange av våre medlemmer har uttrykt at de har savnet å være en del av et faglig og sosialt fellesskap. Hos oss kan du treffe andre forfattere som strever med de samme utfordringene som deg selv. Er du på Facebook, har vi en gruppe med gode diskusjoner og fint fellesskap.

Få fordelene, du også

Bli medlem!