Kurs og konferanser

Å være forfatter handler selvsagt først og fremst om å skrive. Men forfatterrollen er i endring. Fra høsten 2020 holder vi regelmessige kurs slik at våre medlemmer kan tilegne seg kunnskap og ferdigheter ut over den tradisjonelle skrivebobla.

Flere av kursene vil være åpne for alle.

Kurs og nettmøter høsten 2020

27. oktober 2020, 20.000-21.30

Webinar: Selg bøker på engelsk
– kurs II

Amazon – vi går i dybden!

Hvis du eier rettighetene til dine egne bokutgivelser, og drømmer om at bøkene skal få et liv på det engelske markedet etter at du har fått dem oversatt, gir vi deg som er medlem av Forfatterforbundet denne unike muligheten.

Som fagorganisasjon ønsker vi å bidra til at medlemmene våre skal få ut hele sitt potensial, og har engasjert forfatter Linn Tesli til å dele kunnskap og kompetanse fra sitt spesialfelt.

Linn Tesli er fantasyforfatter, omslagsdesigner og forfatterentreprenør. Hun har i løpet av de siste ti årene publisert over 20 titler under ulike navn, både via Amazon og andre internasjonale plattformer. I tillegg jobber hun med omslagsdesign og har hjulpet andre forfattere med å publisere sine bøker på det engelske markedet.

Kveldens tema:

• Distribuer boka di til Amazon
  • Hvordan bruke Kindle Direct Publishing
  • Nøkkelord/Keywords
  • Dypdykk i kategorier
  • Prissetting
Gratis og på Zoom, men denne kvelden er forbeholdt medlemmer i Forfatterforbundet. Ta gjerne kontakte med oss hvis du har lyst til å melde deg inn.

20. oktober 2020, 20.000-21.30

Webinar: Selg bøker på engelsk
– kurs I

Amazon – hvilke muligheter finnes?

Eier du rettighetene til dine egne bokutgivelser, og drømmer om at bøkene skal få et liv på det engelske markedet etter at du har fått dem oversatt?

Forfatterforbundet ønsker å bidra til at skjønnlitterære forfattere i Norge skal få ut hele sitt potensial, og har engasjert forfatter Linn Tesli til å dele kunnskap og kompetanse fra sitt spesialfelt: å publisere på Amazon.

Kveldens tema:

• Internasjonale nettforhandlere
  • Hva du bør tenke på før du trykker “Publish”
  • Motivasjon, mål, handling
  • Bli kjent med Amazon som plattform
  • Hvordan du bruker Amazon til research

Kurset er gratis og åpent for alle på Zoom. Både medlemmer og ikke-medlemmer er hjertelig velkomne!

29. september 2020, 20.000-21.30

Nettmøte: Hjelp, jeg HAR gitt ut bok!

Hva kan du forvente av forlaget og hva må du gjøre av markedsføring selv? Du tror kanskje du er ferdig med jobben – men det er nå den virkelig begynner! Nettmøtet er gratis og åpent for alle på Zoom. Både medlemmer og ikke-medlemmer er hjertelig velkomne!

15. september 2020, 20.000-21.30

Nettmøte: Hjelp, jeg skal gi ut bok!

Du har snart et manus ferdig, men spørsmålene tårner seg opp: hvem skal du sende til, hva skjer hos forlaget og hva med den videre prosessen. Nettmøtet er gratis og åpent for alle på Zoom. Både medlemmer og ikke-medlemmer er hjertelig velkomne!