Digitale ressurser

Opptak fra webinar 20.10.2020: Selg bøker på engelsk – kurs 1

Eier du rettighetene til dine egne bokutgivelser, og drømmer om at bøkene skal få et liv på det engelske markedet etter at du har fått dem oversatt?

Forfatterforbundet ønsker å bidra til at skjønnlitterære forfattere i Norge skal få ut hele sitt potensial, og har i den anledning engasjert forfatter Linn Tesli til å dele kunnskap og kompetanse fra sitt spesialfelt: å publisere på Amazon.

Linn Tesli er fantasyforfatter, omslagsdesigner og forfatterentreprenør. Hun har i løpet av de siste ti årene publisert over 20 titler under ulike navn, både via Amazon og andre internasjonale plattformer. I tillegg jobber hun med omslagsdesign og har hjulpet andre forfattere med å publisere sine bøker på det engelske markedet. På denne første delen av dette todelte kurset snakket hun om:

• Internasjonale nettforhandlere
• Hva du bør tenke på før du trykker “Publish”
• Motivasjon, mål, handling
• Bli kjent med Amazon som plattform
• Hvordan du bruker Amazon til research

Underveis nevner Linn dette nettstedet til hjelp for kategorisøk.

På del 2 av kurset vil Linn gå ytterligere i dybden, og vise i praksis hvordan publisere på Amazon. Webinaret finner sted 27.10.2020 kl. 20 på Zoom, og er forbeholdt medlemmer av Forfatterforbundet. Ønsker du å delta, men ikke er medlem, kan du melde deg inn her!