Forfatterforbundet skaper igjen historie: 9. mai arrangerer vi lokale forfattertreff over hele landet!

På landsmøtet var det flere som tok til orde for at de ønsker seg medlemskvelder eller sosiale arenaer der man kan møtes, diskutere og utveksle tanker, litteratur og annet, gjerne over et glass. Dette var også noe Frid Ingulstad snakket varmt om, og noe hun har savnet i sin lange forfatterkarriere. Etter at styret tok et initiativ om forfattertreff på Facebook, har flere medlemmer tatt opp tråden og opprettet treff på sine hjemsteder. Det har vært utrolig gledelig å se.

Det er med stor glede vi nå kan invitere alle medlemmer til forfattertreff syv ulike steder i Norge – alle den 9. mai! I tillegg blir det treff i Tromsø den 12. mai. Ta gjerne med en forfattervenn som ennå ikke er blitt medlem. Hos oss er det høyt under taket!

Her holdes treffene:

Tromsø

Sted: Café Sånn
Erling Bangsundsplass 1, 9008 Tromsø

Tid: 12. mai kl. 14.00-16.00 NB! Merk tiden!

Ansvarlig: Anitra Lykke

Kort info om treffene

All mat og drikke bestilles og betales selv, men fint om dere enten melder dere på via Facebook-arrangementene, eller sender den ansvarlige en melding, slik at vi får bestilt nok bord. Myriam Bjerkli melder ellers om at Forlagshuset Vest har rom og plass nok. Treffene vil være uformelle, men enkelte steder, f.eks. i Oslo, vil det bli åpen mikrofon, hvis noen ønsker å dele en tekst. Har du forslag til et programinnslag som kan la seg gjennomføre på det enkelte sted, ta kontakt med den ansvarlige.

Vi håper så mange som mulig har anledning til å komme, slik at vi kan vise alle at vi er et inkluderende forfatterforbund for alle skjønnlitterære forfattere i Norge!

Til slutt: Har noen mulighet for å hjelpe oss med sosiale arrangementer?

Ingenting gjør seg selv, og hele Forfatterforbundet drives foreløpig kun på dugnad. Vi kommer derfor til å ha behov for litt hjelp i forbindelse med våre kommende arrangementer, og vi setter stor pris på alle krefter som vil bidra.

Gode innspill om innhold på medlemskvelder og annet mottas også med takk. Hva savner du – og hva ønsker du deg av oppdatering, faglige samlinger og sosiale arenaer?

Har du spørsmål eller innspill til noe av dette, send en e-post til Lena Roer, styremedlem og leder av den sosiale komitéen.

Vi ønsker alle hjertelig velkommen til våre første forfattertreff!
Beste hilsen fra styret i Forfatterforbundet